A futár „illesztése”

Előző futárokkal kapcsolatos cikkünk után érdemes körüljárnunk, hogy a csomagszállítási szolgáltatás mikor és hogyan válhat igazán értékessé, mire kell figyelni akkor, ha a legnagyobb hasznosságra akarunk törekedni…
Aki tervezi cége/vállalkozása mindennapjait, heteit, hónapjait esetleg éveit, tudatosan és folyamatokban gondolkodik. A kiadásokat beruházásként is értékeli, és a közvetlen hasznosság mellett a közvetett értékek fontosságával is számol. Ilyen közvetett tényező például a pontosság és a megbízhatóság is, ami rövidtávon csak nagyon extrém esetekben okozhat kárt vagy szerezhet hasznot, hosszú távon azonban biztosan komoly hatásai lehetnek az „üzletre”.

Ha ezt a gondolatmenetet vetítjük a futárra, beláthatjuk, hogy „őt” is érdemes tervezni, mert nem csupán emberileg, anyagilag is megtérül az alvállalkozó tudatos „használata”. Ha a futár tudja, hogy miért fontos, mennyire számít a pontossága, mit szállít és mi fog vele történni, akkor ő is érteni fogja a jelentőségét. Az természetes, hogy a futárcég felelősséget vállal a csomagokért, de ha a futár is el tudja magát helyezni a folyamatban, bevonják a teljes munkafolyamatba, akkor ő is érezni fogja a partneri viszonyt. Az eredményesség nem marad el!

Egy példa a való világból a Pikk-Pakk Futárszolgálat ügyvezetőjétől, Beney Pétertől:

„Sokan sokszor hívnak futárt, de a diszpécsereket csak kevesen kezelik partnerként, pedig érdemes… Ha már a diszpécser tudja, hogy mikor szeretné az Ügyfél a csomag felvételét, illetve a leadás kívánt időpontja is ismert, már a telefonhíváskor meg lehet tervezni a pörgős és gyors teljesítést. Érdemes megosztani olyan tudnivalókat is, mint pl.: „37 perc múlva érkezik a páciens”. Ha a Megrendelő partnerként tekint ránk és megoszt ilyen információkat is, akkor garantált a pontos teljesítés, időben megérkezik a csomag a kívánt helyre!”

Magyarországon tényleg nincs távolság? Tényleg nincs, ha partnerünk rendelkezik megfelelő eszközökkel és használható kapcsolatrendszerrel, melyeket bármikor az Ügyfél igényeinek szolgálatába tud állítani. Nincs lehetetlen, csak tehetetlen – vallja az említett futárcég is.

Megkérdeztük Beney Pétert arról is, mit gondol a manapság szükségszerűnek gondolt költségcsökkentés-elv oly gyakori, minden téren terjedő jelenlétéről… nevezetesen, hogy a futárszakmában a megrendelőknek mennyit ér a megbízhatóság. Péter elmondta, hogy sok megrendelőnek döntően fontos a futárszolgálat ára… véleménye szerint azonban a legolcsóbb futár nem a legjobb! Lehet, hogy egy cég pár forinttal olcsóbban vállal be munkákat, de ha elront egy megrendelést az a pár forint nyereség rengeteg veszteséget eredményez. Péter tapasztalatai alapján megosztotta velünk, hogy soha nem szabad olyan futárcéget hívni…

  • …akinek nincs központi vonalas száma: érdemes megkérdezni a futárcéget, hogy el lehet-e menni hozzájuk látogatóba (még ha nem is akar senki elmenni)… a komolytalan cégek kihátrálnak ez alól. Nem ritka az olyan futárszolgálat, aki ha hibázik, egyszerűen kidobja a mobilszámot, és attól a pillanattól kezdve elérhetetlenné válik. Akinek nincs irodája, könnyen eltűnhet és így felelősségvállalása semmit sem ér.
  • …akinek „vicces” 500 ezer forintig van biztosítása, mert ez a legolcsóbb biztosítás, ami fellelhető. Nem sokat ér az a biztosítás, aminél a biztosítási összeg nem éri el egy komolyabb fogtechnikai munka értékét, melynek a páciensre vetíthető értéke sokkal nagyobb!
  • …akinek nincs megoldva a megrendelések archiválása legalább a törvényi előirt 5 évre
  • …ahol folyamatosan cserélődnek a futárok.

Honnan lehet megtudni, hogy megfelelő szolgáltatót találtunk az értékes csomagunk szállítására?

  • érdemes a Nemzeti Hírközlési Felügyelet honlapján tájékozódni, kik tettek eleget a bejelentkezési kötelezettségüknek,
  • érdemes kérni a futárszolgálattól egy szerződés tervezettet, amelyből kiderül, hogy mennyire komoly a cég… Egy komoly szerződésben részletesen le van írva a felelősségvállalás, illetve tartalmazza a megrendelő és futárszolgálat jogait és kötelezettségeit is. Szerződéses viszonyban a bizalom kölcsönös, hiszen a futárcég 1 hónapig ingyen dolgozik (a tárgyhót követően történik meg a számlázás).
  • fontos, hogy egy szerződést SOHA ne írjon senki alá meghatározott időre… mindig határozatlan időtartamra szóljon a megállapodás, amit BÁRMELYIK fél bármikor felbonthat.

A gyakorlat azt mutatja, hogy a Pikk-Pakk fel tudott épített egy tökéletesen működő ügyfél-kommunikációs folyamatot:

  1. Első megrendeléskor minden Megrendelő regisztrálva kerül be egy saját fejlesztésű futárprogramba, mely szerveren fut, így az adatokhoz illetéktelen NEM férhet hozzá, az adatok egy zárt rendszerben tárolódnak.
  2. Minden első rendeléskor felvesszük a megrendelő adatait: cégnév, elérhetőség,mobilszám, emelet, ajtó, kaputelefon… minél több adat ismert, annál könnyebb és gördülékenyebb a teljesítés és az esetlegesen felmerülő problémák megoldása. Amennyiben megoldható, az adatokat a címzettekhez is felvesszük, így a következő rendeléseknél már elég a cégnevet, a célállomást és az időkereteket megadni… ez elősegíti a gyorsaságot.
  3. SOHA nem fordulhat elő, hogy valamilyen adat kikerül a rendszerünkből. Minden adat (elérhetőség, üzleti kapcsolatok) nagy értéket képvisel… itt köszön vissza az oly fontos BIZALOM és MEGBIZHATÓSÁG.
  4. Sok év tapasztalata alapján mindig érdemes megemlíteni, hogy mi a csomag leadásának elvárt időpontja. Előfordulnak lehetetlen igények és vannak „nem sürgős” kérések is… az utóbbiakat a futár kb. 60 percen belül leadja, a lehetetleneket pedig – ha egy kis esély is van a teljesítésre – szinte minden esetben meg tudják oldani.

Mi sem bizonyítja jobban a megbízhatóságot, mint az elért eredmények és számok: 10 év, több mint 500 szerződéses partner, 21 ezer alkalmi megrendelő, akik között vannak rádiók, tv, napi-heti és havilapok, bankok, nyomdák, multi cégek és családi vállalkozások, ügyvédi irodák, önkormányzatok… azaz minden Ügyfél igényeit ki tudják elégíteni a csomagszállítás terén.

Forrás: http://fogorvosoklapja.hu/cikkek/a-futar-illesztese

2017. június 8. Hírek

Budapest Gyorsfutár harmadik körzet

Biciklis futár, gyorsan, pikk-pakk! Hívjon most!

06/1 321 9001



Minden jog fenntartva! - Pikk-Pakk 2000 Futárszolgálat Kft. 2010

Powered by Wordpress Webdesign: ZINA DESIGN