Előző futárokkal kapcsolatos cikkünk után érdemes körüljárnunk, hogy a csomagszállítási szolgáltatás mikor és hogyan válhat igazán értékessé, mire kell figyelni akkor, ha a legnagyobb hasznosságra akarunk törekedni…
Aki tervezi cége/vállalkozása mindennapjait, heteit, hónapjait esetleg éveit, tudatosan és folyamatokban gondolkodik. A kiadásokat beruházásként is értékeli, és a közvetlen hasznosság mellett a közvetett értékek fontosságával is számol. Ilyen közvetett tényező például a pontosság és a megbízhatóság is, ami rövidtávon csak nagyon extrém esetekben okozhat kárt vagy szerezhet hasznot, hosszú távon azonban biztosan komoly hatásai lehetnek az „üzletre”.
Ha ezt a gondolatmenetet vetítjük a futárra, beláthatjuk, hogy „őt” is érdemes tervezni, mert nem csupán emberileg, anyagilag is megtérül az alvállalkozó tudatos „használata”. Ha a futár tudja, hogy miért fontos, mennyire számít a pontossága, mit szállít és mi fog vele történni, akkor ő is érteni fogja a jelentőségét. Az természetes, hogy a futárcég felelősséget vállal a csomagokért, de ha a futár is el tudja magát helyezni a folyamatban, bevonják a teljes munkafolyamatba, akkor ő is érezni fogja a partneri viszonyt. Az eredményesség nem marad el!
Egy példa a való világból a Pikk-Pakk Futárszolgálat ügyvezetőjétől, Beney Pétertől:
„Sokan sokszor hívnak futárt, de a diszpécsereket csak kevesen kezelik partnerként, pedig érdemes… Ha már a diszpécser tudja, hogy mikor szeretné az Ügyfél a csomag felvételét, illetve a leadás kívánt időpontja is ismert, már a telefonhíváskor meg lehet tervezni a pörgős és gyors teljesítést. Érdemes megosztani olyan tudnivalókat is, mint pl.: „37 perc múlva érkezik a páciens”. Ha a Megrendelő partnerként tekint ránk és megoszt ilyen információkat is, akkor garantált a pontos teljesítés, időben megérkezik a csomag a kívánt helyre!”
Magyarországon tényleg nincs távolság? Tényleg nincs, ha partnerünk rendelkezik megfelelő eszközökkel és használható kapcsolatrendszerrel, melyeket bármikor az Ügyfél igényeinek szolgálatába tud állítani. Nincs lehetetlen, csak tehetetlen – vallja az említett futárcég is.
Megkérdeztük Beney Pétert arról is, mit gondol a manapság szükségszerűnek gondolt költségcsökkentés-elv oly gyakori, minden téren terjedő jelenlétéről… nevezetesen, hogy a futárszakmában a megrendelőknek mennyit ér a megbízhatóság. Péter elmondta, hogy sok megrendelőnek döntően fontos a futárszolgálat ára… véleménye szerint azonban a legolcsóbb futár nem a legjobb! Lehet, hogy egy cég pár forinttal olcsóbban vállal be munkákat, de ha elront egy megrendelést az a pár forint nyereség rengeteg veszteséget eredményez. Péter tapasztalatai alapján megosztotta velünk, hogy soha nem szabad olyan futárcéget hívni…
- …akinek nincs központi vonalas száma: érdemes megkérdezni a futárcéget, hogy el lehet-e menni hozzájuk látogatóba (még ha nem is akar senki elmenni)… a komolytalan cégek kihátrálnak ez alól. Nem ritka az olyan futárszolgálat, aki ha hibázik, egyszerűen kidobja a mobilszámot, és attól a pillanattól kezdve elérhetetlenné válik. Akinek nincs irodája, könnyen eltűnhet és így felelősségvállalása semmit sem ér.
- …akinek „vicces” 500 ezer forintig van biztosítása, mert ez a legolcsóbb biztosítás, ami fellelhető. Nem sokat ér az a biztosítás, aminél a biztosítási összeg nem éri el egy komolyabb fogtechnikai munka értékét, melynek a páciensre vetíthető értéke sokkal nagyobb!
- …akinek nincs megoldva a megrendelések archiválása legalább a törvényi előirt 5 évre
- …ahol folyamatosan cserélődnek a futárok.
Honnan lehet megtudni, hogy megfelelő szolgáltatót találtunk az értékes csomagunk szállítására?
- érdemes a Nemzeti Hírközlési Felügyelet honlapján tájékozódni, kik tettek eleget a bejelentkezési kötelezettségüknek,
- érdemes kérni a futárszolgálattól egy szerződés tervezettet, amelyből kiderül, hogy mennyire komoly a cég… Egy komoly szerződésben részletesen le van írva a felelősségvállalás, illetve tartalmazza a megrendelő és futárszolgálat jogait és kötelezettségeit is. Szerződéses viszonyban a bizalom kölcsönös, hiszen a futárcég 1 hónapig ingyen dolgozik (a tárgyhót követően történik meg a számlázás).
- fontos, hogy egy szerződést SOHA ne írjon senki alá meghatározott időre… mindig határozatlan időtartamra szóljon a megállapodás, amit BÁRMELYIK fél bármikor felbonthat.
A gyakorlat azt mutatja, hogy a Pikk-Pakk fel tudott épített egy tökéletesen működő ügyfél-kommunikációs folyamatot:
- Első megrendeléskor minden Megrendelő regisztrálva kerül be egy saját fejlesztésű futárprogramba, mely szerveren fut, így az adatokhoz illetéktelen NEM férhet hozzá, az adatok egy zárt rendszerben tárolódnak.
- Minden első rendeléskor felvesszük a megrendelő adatait: cégnév, elérhetőség,mobilszám, emelet, ajtó, kaputelefon… minél több adat ismert, annál könnyebb és gördülékenyebb a teljesítés és az esetlegesen felmerülő problémák megoldása. Amennyiben megoldható, az adatokat a címzettekhez is felvesszük, így a következő rendeléseknél már elég a cégnevet, a célállomást és az időkereteket megadni… ez elősegíti a gyorsaságot.
- SOHA nem fordulhat elő, hogy valamilyen adat kikerül a rendszerünkből. Minden adat (elérhetőség, üzleti kapcsolatok) nagy értéket képvisel… itt köszön vissza az oly fontos BIZALOM és MEGBIZHATÓSÁG.
- Sok év tapasztalata alapján mindig érdemes megemlíteni, hogy mi a csomag leadásának elvárt időpontja. Előfordulnak lehetetlen igények és vannak „nem sürgős” kérések is… az utóbbiakat a futár kb. 60 percen belül leadja, a lehetetleneket pedig – ha egy kis esély is van a teljesítésre – szinte minden esetben meg tudják oldani.
Mi sem bizonyítja jobban a megbízhatóságot, mint az elért eredmények és számok: 10 év, több mint 500 szerződéses partner, 21 ezer alkalmi megrendelő, akik között vannak rádiók, tv, napi-heti és havilapok, bankok, nyomdák, multi cégek és családi vállalkozások, ügyvédi irodák, önkormányzatok… azaz minden Ügyfél igényeit ki tudják elégíteni a csomagszállítás terén.