Félelmek a futár havi elszámolásával kapcsolatban

„Oh, ennek a csomagnak gyorsan célba kell érnie… Hívjunk futárt! Tegnap is hívtunk, tegnap előtt is… holnap és 2 nap múlva is biztosan szükség lesz rá… lehet faragni valahogy a költségekből? Lehet a futárrendelést és az elszámolást kényelmesebben, ugyanakkor biztonságosan intézni? ” Igen, természetesen lehet. Eloszlatjuk a félelmeket.

Természetes dolog, hogy többszöri, rendszeres, ismétlődő igény esetén minden esetben hasznos szerződést kötni egy olyan beszállítóval, akiben megbízunk, hiszen így kedvezmény „jár” a szolgáltatási díjból, és a szerződésben rögzített kötelezettségvállalással biztonságban is érezhetjük magunkat. Mégis az a tapasztalat, hogy fogorvosi rendelők vagy fogtechnikusok ódzkodnak a futárcéggel történő szerződéskötéstől a félelmeik miatt:

1. Kötöttséget jelent
Mint minden szerződéses kapcsolatban a kötöttségnek természetesen jelen kell lennie, hogy mind a megrendelő, mind a beszállító tisztában legyen a jogaival és kötelezettségeivel. Ahogy előző írásunkban javasoltuk, sosem szabad határozott idejű szerződést kötni! Határozatlan szerződési érvényesség mellett bármikor felmondható a megállapodás, a rögzített felmondási idő után megszűnik a kötöttség. Minden esetben érdemes a futárcég szerződéstervezetét átnézni vagy szakértővel átnézetni, mielőtt aláírnánk…

2. Rugalmatlanná válik a futár
Egyedi rendelések esetén üzleti kényszert jelent a futárcég számára, hogy szolgáltatása legjavát adja legjobb tudása szerint, hiszen az elégedett ügyfél fogja legközelebb is őt hívni. Ha csak ezt nézzük, érdemesebb egyedi rendelésekben gondolkodni, hiszen így teljesít a legjobban a futár. Hiba lenne azt gondolni, hogy szerződéses kapcsolatban csökken a megrendelő elégedettségének fontossága. Egyrészt mert az elégedetlenség a szerződés felmondásához vezet, másrészt egy szolgáltatás legjobb mérőfoka az, hogy hogyan tud a futárcég az ügyfelek változó igényeinek is megfelelni.

3. Nehéz a nyomon követés
Mikor, ki, mit, hova, milyen értékben, milyen állapotban… fontos kérdések egy csomag szállítása kapcsán. Hallani olyan esetekről, amikor a csomag sérülten ér célba, vagy meg sem érkezik… ilyenkor talán még egyszerű a felelőst számon kérni és a kártalanítást követelni. De akkor mi a helyzet, ha néhány hónap (netán év) után kell egy nagy értékű csomaggal kapcsolatban információkat előkeresni? Erre találták ki az archiválás intézményét, melynek időtartama törvényileg legalább 5 év kell legyen. Ha mégis történne valami váratlan esemény a csomaggal… megnyugtató lehet a pl.: 2 MFt-ig terjedő felelősségbiztosítás.

4. Nagy az elszámolásbeli hibák esélye
Mindenki hibázhat. Úgy azonban meglehetősen kicsi a hibalehetőség a csomagszállítással kapcsolatban, ha a diszpécser másodpercre pontosan rögzíti az igény beérkezését, átad minden megrendelőtől kapott információt a futárnak, aki szállítólevélen vezeti a csomag útját a felvételtől az átadásig az érintettek igazolásával. A folyamat tökéletesen működik, dokumentált, nyomon követhető, így minden adott a korrekt és pontos elszámoláshoz.

2017. június 8. Hírek

Budapest Gyorsfutár harmadik körzet

Biciklis futár, gyorsan, pikk-pakk! Hívjon most!

06/1 321 9001



Minden jog fenntartva! - Pikk-Pakk 2000 Futárszolgálat Kft. 2010

Powered by Wordpress Webdesign: ZINA DESIGN