Élő szövet a fémvázon [origo.hu riport]

A szeptember 22-i kerékpáros felvonulás szervezői voltak a Társalgó vendégei. A válaszokból kiderül, a bringások nem tiltanának ki minden autót a városból, de szívesen látnának több biciklizőt, vagy ahogy mondták, élő szövetet a fém vázon.

Még több bringást a buliba!!! Az igazi autómentes nap szeptember 22. 18:00 Műjégpálya

Mikor és honnan indul a felvonulás? Milyen útvonala lesz a felvonulásnak? (Szabi83)
22-én a hősök terétől 18:00-kor, Andrássy-Kodály körönd – Lövölde tér – Rákóczi út – Erzsébet híd – Attila út- Moszkva tér – Margit körút – Margit híd – Szent István körút – vissza a Hősökre. De ha hatig dolgozol, bárhol ránkcsatlakozhatsz, észre fogod venni, merre járunk :D

Milyen céllal szervezted/tétek ezt a napot? (mr_paul)
Hogy végre helyükre kerüljenek a dolgok, és az emberek lássák, hogy nem 2-3 pilincka-kerékpárosról van szó. Szükség van a változásra.

Milyen múltja van itthon ennek az autómentes napnak? Én nem emlékszem hogy lett volna ezzel kapcsolatban bármilyen megomozdulás… (cool)
Mert mindig átrakják vasárnapra a nemzetközi autómentes napot Magyarországon, hogy a felső vezetés lelkiismeret-furdalás nélkül tudjon az autómentes napon autóval munkába menni, pl. Demszky. Na de majd mostantól…!!!!

“Szeretnénk még 20 év múlva is a városban élni”

Milyen eredménye lehet egy ilyen bringás felvonulásnak azon túl, hogy tök reklámozzátok a saját bringás cégeteket? (cool)
Nem reklámozzuk a saját bringás cégünket, sőt, megpróbálunk kihátrálni a cégnév megjelenése elől tudatosan. Hidd el, hogy ez a biciklis kampány sokkal fontosabb nekünk, mint akárhány forinttal több a zsebünkben. Egymillióért sem lehet tiszta levegőt venni. Szeretnénk még 20 év múlva is a városban élni, ezért ezt a kerékpározást nyomatjuk.

Kik jelentkeztek a felvonulásra eddig és kiket vártok még? (zsirbufe71)
Mindenki és mindenkit, sőt téged feltétlenül! :))) Például jönnek a mozgássérültek is kerekesszékkel – sőt hoznak egy csomó vendéget a vakok intézetéből is kerekesszékkel.

Más városokban nem szerveztek ilyet? (mr_paul)
máshol már szervezik helyettünk, pl. Varsóban augusztusban, nem is autómentes napon 3 ezer fős kerékpáros demonstrációba csöppentünk bele. De ha vidéki vagy külföldi vagy, jövőre szeptember elején keress minket, és küldünk szervezéshez szükséges anyagokat, pl. Baja, Pécs, Szeged, vagy akárhonnan.

Milyen szervezetek és cégek vesznek részt a szervezésben? Mekkora az apparátus? :) (cool)
mindenki beveti minden kapcsolatát, mindenki ingyen dolgozik, a tudását, lelkesedését és ha van, akkor pénzét rakja bele. Így érjük el azt, hogy minden felvonuló szervező is lesz egyben. Pénz szóróanyaghoz, matricához – de ezt már megszerveztük.

Vidéken is szerveződnek a bringás felvonulások és ott sem mozognak majd az emberek autóval? (zsirbufe71)
Vidéken eleve nem mozognak annyit autóval, és jobb fejek a sofőrök is szerintünk…

“Az egész Erzsébet-hidat elfoglaltuk”

Külföldi országokban rendszeresek az ilyen megmozdulások? Mondanátok példát? (zsirbufe71)
Brüsszelben tavaly 4 ezer célirányos engedélyt adtak ki, ezen kívül a városba se lehetett bemenni autóval, a város szélén őrzött parkolóba kellett lerakni az autót, és onnan tömegközlekedéssel menni tovább, a belvárosban megbüntetnek, ha valakit e napon autóban érnek.

Hali! Tetszik az ötlet, de ilyet csináltak már más, külföldi nagyvárosokban is?? Pl.:Párizs, New York, München, Tokyo, stb.?? (heimtommy)
Ez nemzetközi, minden nagyvárosban van, csak Budapest ennyire béna – de majd most!!! Például Párizsban minden pénteken este kb. 3 ezer görkoris megy keresztül a belvároson, ugyanezért, csak ők minden héten pénteken megteszik – reméljük majd mi is.

Én nem olyan rég voltam New Yorkban, ott biztos látványos lehet egy ilyen megmozdulás, de szerinted lehet olyan sikeres itthon is? (Amúgy kifejezetten támogatlak Titeket, csak nem Pesten élek, amúgy kimennék! Sok sikert!) (heimtommy)
Off pedál szemle 5 évvel ezelőtt volt, az akkorát szólt, mint egy atomágyú. 2000 bringás, az egész Erzsébet-hidat elfoglaltuk.

Remélem ez nem lesz annyira gáz dolog az évek alatt mint mondjuk az űbergáz Budapest parádé? (zsolt10)
nem, mert azt autósok szervezik :D Amúgy az profitorientált, mi meg azt se tudjuk, mit jelent az a szó, hogy profit. De most megnézzük az idegen szavak szótárában. :))

“Toboroz, toborozz”

Nehéz volt megszervezni a felvonulást? (Pepsi_light)
Nem, mert mindenki jól állt hozzá és a saját környezetében szervezkedett, és azok is, meg azok is, és azok is…

Szervezhetek én is saját csapatot, vagy csak akiknek megengeditek? Jelentkezni kell valahol, ha a cégünknél toborzok 10 embert a felvonulásra, vagy csak menjünk oda és kész? (radirpok)
Toboroz, toborozz, hatra gyere oda, vagy csatlakozz, ha megcsinálod ezt a cégedben (és 10 ember már untig elég) másnap sokkal jobb lesz a hangulat a munkahelyen. Ez a legjobb teambuilding és ráadásul ingyenes.

Szerintem az ilyen felvonulásoknak igenis van értelmük. Ha más nem, akkor egy jó fröccsözés a végén :)))) (jean_luc)
Ez a beszéd!!!!! Képzelj el a Toldinál 2500 embert, amint mindenki kér egy fröccsöt :D

Milyen más felvonulásokat szoktatok még szervezni? (cool)
a városi biciklisták barátai minden hónap 2. Csütörtökén szintén a Műjégpályától rendszeresen megszervezik ezt, újévi tekerést ugyanők szervezik ugyanonnan, és a fekete tekerés november 1-én a halálos kerékpáros áldozatok megemlékezésére.

Lesz felvonulás jövőre is? Miért nem csináltok egy email listát? Akkor tudnátok értesíteni mindenkit… Persze csak ha ezentúl is lesz. És van még egy kérdésem: ki szponzorálta ezt és mennyi pénz kellett a szervezéshez? (radirpok)
E-mail-listánk van, tudhatnád, és kb. 35747 forint kellett, te is beleadtál, szponzor nincs, inkább felajánlásnak hívnám. De kellett rengeteg lelkesedés, aminek az árfolyamát nem tudom…

Na most ez egy jó hecc vagy véresen komoly a mögöttes tartalom? Értem én hogy jó móka de vajon a sok lúzer autós felfogja a jelentőségét? (zsolt10)
valószínűleg nem de majd jövőre vagy jövő után talán , tudod egyszer mindent el kell kezdeni, nem biztos hogy a legelső rögtön eredményre vezet. Egyébként az autósokat mi egy évben egy napon zavarjuk, ők egész évben nehezítik a fővárosiak életét, majd esténként szépen hazamennek az agglomerációba csicsikázni…

“Majd esténként szépen hazamennek az agglomerációba csicsikázni…” sztem azért elég sok Pesti is autóba ül, hogy menjen vele 2 km-t, nem kéne ráhúzni az agglomerációra, én spec. csak tömegközlekedéssel járok Bp-en… (brokenartifact)
Igen, igen, igazad van. A belvárosban napi órákat közlekedők 65-70 %-a nem Budapesti. Nézd meg az M3-as kivezető szakaszát pl. du. 4 órakor, 7 millió autó megy kifelé. Reggel ugyanennyi befelé és a belvárosi ügyeiket kizárólag autóval intézik, holott ott a busz, villamos, troli… Nem beszélve a metróról, ahol még graffitit és nézegethet.

“…Az agglomerációba csicsikázni” csöppnyi demagógiát és butaságot érzek a szavaidban…. (Integra)
És a belvárosban lerakod az autódat?

“Bringára pattanva minden zsír”

Szerintetek miért olyan a többi közlekedésben részt vevő viszonya a kerekpárosokkal, amilyen (elsősorban az autósokra gondolok)? (Gejzirke)
Nem ismerik ezt a kerékpáros kultúrát. A pénzért megvásárolható kényelem eltorzítja az emberek értékrendszerét. Vagy talán irigyek a fürgeségre és függetlenségre? :)

Mi a helyzet az ingázókkal, ők is biciklivel közlekedjenek ? (Holy_Ghost)
A vonat-kerékpár kiváló kombináció. Igaz, hogy menetrendfüggő, de Budapesten bringára pattanva minden zsír.

Mikor lesz több jól kiépített bicikliút Budapesten? (judycza_)
Szerintem soha, de nem rajtunk múlik, ha rajtam múlna nem is lenne, mert az utcát kell használni biciklivel, nem kell külön bicikliút. Az autós közlekedést kell visszaszorítani.

Nem megoldás az utca használata bringázásra, próbáltam a járdán tele van gyalogossal, próbáltam az úttesten, az autósok türelmetlenek, hovatovább bunkók (judycza_)
Na ezért kell ez a megmozdulás, hogy ne legyenek bunkók, és türelmetlenek, a járda pedig igenis a gyalogosoké.

“A kerékpáros anyagcseréje sokkalta gyorsabb”

A másik meg, hogy hogyan állítsak be például egy üzleti tárgyalásra kiskosztümben, leizzadva, bringástól? (judycza_)
Hivjál fel, bárkit Amszterdamban, hogy az a 250 ezer ember hogy állít be bárhova is öltönyben, illetve kiskosztümben.

Nem egészségkárosító bringázni Budapesten? A tekerés miatt kapkodva szeded a levegőt, és sokkal inkább érint a légszennyezés, mint ha villamoson utazol… (judycza_)
Margit hídtól Petőfi híd villamossal 39 perc, kerékpárral 19 (se), egy nyári napon az autósok sokkal több káros anyagot szívnak be, alacsonyabban ülnek, többet állnak a dugóban, a BKV-utazók ugyanezt teszik a megállóban, illetve egy formában lévő kerékpáros anyagcseréje sokkalta gyorsabb, mint egy keveset mozgó állampolgáré. Ilyen szemüvegen át nézve rózsásabb a helyzet. Ezek a tények a nálunknál sokkal fejlettebb kerékpáros társadalommal bíró országokból érkeznek, akiknek a tapasztalatuk jóval nagyobb ezzel kapcsolatban. De tudod mit, mi vagyunk a jó fejek, hogy elszívjuk előletek a bűzt… :) Legyél te is jó fej, segíts szívni!!

Nyitott kapukat döngetsz, ma bringával megyek pingpongozni a Varosligetbe Rontopállal :) (judycza_)
Yoyo, én is megyek

Sziasztok! Azert arra kivancsi lennek mi lenne, ha mindenki letenne az autót. Kíváncsi lennék, hogyan költöztetnéd el a családod bringával :) (pirate__)
klasszikus téma, senki sem a legesleg szélsőségben gondolkodik, hanem abban, amikor a Moszkváról a Kálvinra valaki autóval jár dolgozni, de később már a vécére is autóval megy. Mindannyiunk papájának, mamájának van autója, sőt Debrecenbe mi sem biciklivel megyünk, csak tudni kell, mikor kell azt használni. És ez a lényege az egésznek. Élni, és élni hagyni.

“A bringához nem kell kondi”

Az a baj a tömegközlekedéssel hogy mar így is marha sokan vannak rajta. A bringához kondi kell, ami nem lenne gond, de valakinek fárasztó sajnos. Viszont ha szeretnek egy jobb bringát félnek, hogy lenyúlnák :(( (pirate__)
A bringához nem kell kondi, a 90 éves Erzsi néni is kondi nélkül jár a gázpalackkal Kistarcsán, ha a bringádat lekötöd, nem lopják el, tömegközlekedést meg oldja meg a BKV. Egyébként aki ugat a tömegközlekedés ellen, az soha nem vesz buszjegyet és pénz nélkül még a jóisten se tud sok buszt berakni a városba…

Nálunk miért nem lehet teljesen kitiltani az autókat az utakról, mint Nyugat-Európa országaiban? Nem lehetne egy egyezményt létrehozni? (CATH)
Automentes_nap: Az autókra igenis szükség van, szükségem van nekem is rá, de ha tehetem, alternatív megoldást választok – élni és élni hagyni. Ez a legfontosabb az egészben

Nem azt mondtam, hogy nem kellenek az autók, hanem, hogy egy évben egyszer, egy nap erejéig igazán mindenki otthon hagyhatná a slusszkulcsát, nem? (CATH)
Abszolút igazad van.

“Több bringás legyen rajta mint autós’

Ugyan miért rakjam le az autómat? Mondok egy példát: 18. ker. Pestimréről a Szépvölgyi útra autóval úgy hogy még állok is, beérek 45 perc alatt. Hallgatom a rádiót, és jó idő van, nincsenek körülöttem agresszív bunkó és büdös emberek. BKV-val még amikor a legjobban jár, akkor is minimum egy órába telik eljutni odáig. Szóval miért ne autózzak? (Integra)
Ja hát persze, Lancia Deltaval könnyű – és ha felújítják a Hungária körutat 2 hónapra, meg vagy lőve – nézd meg, majd ha a Margit hidat felújítják, mennyit romlik a részidőd…

Ja, és én magam is bicajozom keményen hegyekben, de nappal az autó, vagy a motor pótolhatatlan az esetek 80%-ában (Integra)
Ez nem igaz, hogy pótolhatatlan.

Ne érts félre, semmi bajom a demonstrációtokkal (ma pont miattatok gyalog vagyok), de inkább a bicajutakért lobbizzatok, ne pedig az autókról beszéljetek… (Integra)
Nem kellenek bicajutak, utak kellenek, amit mindenki használhat, és nekünk az a célunk, hogy több bringás legyen rajta mint autós, és hidd el, egyetlen egy olyan ember sincs, aki autóról átállt bringára és most szomorú. A bringautak ügye már évekkel ezelőtt végképp zsákutcába futott, évenkénti 5 centiméter bringaúttal hallgattatták el a kerósokat.

Nemszívesen hagynám ott akárhol az autómat egész napra, az őrzős helyek pedig drágák (brokenartifact)
Látod, az autód rabszolgája vagy, az én bringámat bárhova lelakatolom, és mindig megvár . Ja! És nem tudom mit jelent az a szó, parkolóhelyet keresni.

“Látod, az autód rabszolgája vagy” félreértettél, a drive and bike-ra gondoltam a kérdéssel kapcsolatban, amúgy, mint említettem, csak tömegközlekedéssel járok Budapesten… (brokenartifact)
Big respect – gyere vonulni te is!!!

Hát ha én leraknám a bringámat bárhova, az biztos hogy nem találnám ott ahol eredetileg lezártam… Egyre több a jó és minőségi bringa, tudod ki hagyná ott az utcán… (Integra)
Egyre több a jó minőségű lakat is, 10 ezerért már csak Luke Skywalker tudná elvágni lézerkarddal, illetve 800 forint egy Budapest térkép, amit leírhatsz az adódból is, ha vállalkozó vagy.

“Muszáj a változás”

Én őszintén megértem a hozzáállásotokat, mert szerintem is tök gáz a bűz és a mozgás is nagyon jó. Én imádom! De annyira rossz a hozzáállás a bicósokhoz hogy leginkább veszélyben érzem magam az úton. Ráadásul a rendőr sem engem segít a legtöbb esetben sajna… (cool)
Ezért is gyere el szeptember 22-én, hogy érezd, jó sokan vagyunk így, muszáj a változás.

Az agglomerációban és Bp. külső kerületeiben élőket szerintem meg lehet érteni, ha autóba szállnak, mert arrafelé nem túl sűrű a tömegközlekedés hálózata és a vonat, busz, metró etc. Átszállások sok időt vesznek igénybe és fárasztóak is… (brokenartifact)
Az lehet, de az Örsön vagy Óbudán vagy akárhol le lehet rakni az autót és este fölvenni – bike and drive.

Nem lehet egy 500 éves városszerkezetbe belekényszeríteni a bringautakat. Anélkül is lehet tök jól bringázni. (radirpok)
Óóóóóóóóriási vagy, radirpók!!

Inkább a külvárosból kellene sok sugárirányú út. Arra lenne szükség… (radirpok)
Befelé a belvárosba????

És ha én rollerrel? :) (cool)
GYERE! COOL LESZ! :) a lényeg, hogy emberi erővel hajtott eszköz (élő szövet a fém vázon).

Én pont egy ilyen élő szövet vagyok a fém vázon. Úgy híresültem el mint Terminátor. Lehet már ti is hallottatok rólam. Örülök hogy végre a magunk fajták is felvonulhatnak valahol… :) (ZX7)
Welcome.

Nincs biciklim kapok-e egyet? (Gyokher)
Kérj kölcsön valamelyik barátodtól, vagy gyere görkorival, de kocoghatsz is… A lényeg, hogy ott legyél és izzadj meg :)

Mikor tanultál meg kerózni? (Gyokher)
4-5 évesen, mint mindenki…

“Elém gyalogolt egy hangya”

Milyen volt a legsúlyosabb baleseted keróval? (Gyokher)
Egyszer elém gyalogolt egy hangya, vészfékeztem, majd beestem egy pihepuha tollágyásba, úgyhogy megúsztam…

“Egyszer elém gyalogolt egy hangya , vészfékeztem, majd beestem egy pihepuha tollágyásba, úgyhogy megúsztam…” – Ez nem valódi válasz… Mi a valódi? (Gyokher)
Nagyon nem szeretjük, amikor mindenkinek egy kerékpárosról rögtön egy kerékpáros baleset jut az eszébe. Szenvedtünk ugyanolyan baleseteket, mint mindenki más, aki biciklivel közlekedik, nem többet, nem kevesebbet, illetve lehet hogy kevesebbet, mivel az egész napunkat bringán töltjük, így valószínűleg tapasztaltabbak vagyunk

Nem jut eszembe egy kerékpárosról egy baleset… A napom egy negyedét kerózgatva töltöm általában… Nem szoktam esni…. Pedig megyek… (Gyokher)
Eltört hosszában a sipcsontom…

Mi a kedvenc kerómárkád? (Gyokher)
Nakamura, Fort, Colnago, Calondale, Pina (rello)

“Még nem találkoztam rosszfej kerékpárossal”

Csíped a BMX-eseket? (Gyokher)
Mindenkit csípek, aki szereti a kerékpárt, és ez nem csak demagógia, hanem az évek alatt a kerékpár megtisztítja az embert testileg, lelkileg. Én még nem találkoztam rosszfej kerékpárossal.

Mekkora volt a leghosszabb táv amit egyszerre mentél keróval? (Gyokher)
840 km/6 nap – Budapest – Varsó.

Egyszerre mentél 6 napot????? Az lehetetlen… Nem áltál meg? (Gyokher)
Szerinted???

Milyen zenét hallgatsz? (Gyokher)
A jót , csak a jó zenét.

Milyen más extrém és szabadidősportokat szerettek még? (cool)
Görhoki, freesbee, hegymászás, BRINGA és extrém alvás

Mértpont kecó? Mér nem desc vagy footbag vagy valami ilyesmi? (Gyokher)
Az is, az is!

“Jöhetsz gyalog is”

Dopping? Van értelme? (Gyokher)
Nincs

Most őszintén… Nincs több értelme sétálva túrázni, mint lefárasztani magad? (Gyokher)
De igen, jöhetsz gyalog is, majd lassan megyünk :))

Nem kerós izét kéne csinálni… Mert egészségesen az egészséges ember tud élni… De a drogosok pl. nem… Az ellen kéne valamit tenni…. (Gyokher)
Összetévesztesz minket az ifjúságvédelmi minisztériummal… De sok drogos köszönheti a bringázásnak, hogy kiszálltak. Mellesleg a heroin betegség gyógyításában a rendszeres kerékpározás egy stratégiai pont, pont azt az anyagot termeli a szervezeted kerékpározás közben, amit a drogok kivettek belőle.

Na most már mennünk kell futárkodni, ne felejtsétek, szeptember 22, 18:00 Műjégpálya.

Ride hard, don’t die!!
Ride hard, don’t die!!
Ride hard, don’t die!!

[origo]

2004. szeptember 19. Rólunk írták

Budapest Gyorsfutár harmadik körzet

Biciklis futár, gyorsan, pikk-pakk! Hívjon most!

06/1 321 9001



Minden jog fenntartva! - Pikk-Pakk 2000 Futárszolgálat Kft. 2010

Powered by Wordpress Webdesign: ZINA DESIGN